1402/12/29

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

آمریکا کره شمالی را متهم کرد که از طریق هک ۱۰۰ میلیون دلار ارز دیجیتال به سرقت برده است

آمریکا کره شمالی را متهم کرد که از طریق هک ۱۰۰ میلیون دلار ارز دیجیتال به سرقت برده است

آمریکا کره شمالی را متهم کرد که از طریق هک ۱۰۰ میلیون دلار ارز دیجیتال به سرقت برده است

دولت آمریکا از سه هکر اهل کره شمالی به اتهام جرایم سایبری از جمله سرقت از صدها کسب‌وکار شکایت کرده است. در بین قربانیان چندین صرافی ارزهای دیجیتال هم دیده می‌شوند.

به گزارش «The Block»، وزارت دادگستری آمریکا در گزارش خود که دیروز منتشر شد، عنوان کرد که هکرهای کره شمالی ۱.۳ میلیارد دلار از طریق فعالیت‌های غیرقانونی سرقت کرده‌اند. بخش عمده‌ای از این مبلغ به نقل‌وانتقالات غیرقانونی از حساب‌های بانکی برمی‌گردد. از سوی دیگر چند شرکت، از جمله یک شرکت استخراج ارزهای دیجیتال در اسلوونی مرتبط با نایس هش (NiceHash)، قربانی این هکرها شده‌اند. نایس هش که یکی از ارائه‌دهندگان خدمات استخراج ارزهای دیجیتال است، دسامبر سال ۲۰۱۷ (آذر ۹۶) هدف حمله هکرهای کره شمالی قرار گرفته بود.

در کیفرخواست ثبت‌شده در دادگاه منطقه‌ای لس‌آنجلس در ماه دسامبر (آذر ۹۹)، از کیم ایل (Kim Il)، جون چانگ هیوک (Jon Chang Hyok) و پارک جیم هیوک (Park Chang Hyok) به‌عنوان متهمان پرونده یاد شده است. گفته می‌شود که این سه نفر از اعضای اداره شناسایی کره شمالی هستند که از زیرشاخه‌های سازمان اطلاعات نظامی کره شمالی است. در کیفرخواست وزارت دادگستری آمریکا آمده است:

اتهامات آنها شامل هدف قرار دادن صدها شرکت ارزهای دیجیتال و سرقت ده‌ها میلیون دلار ارز دیجیتال است؛ از جمله ۷۵ میلیون دلار از یک شرکت ارزهای دیجیتال در اسلوونی در دسامبر ۲۰۱۷، ۲۴.۹ میلیون دلار از یک شرکت ارز دیجیتال اندونزی در سپتامبر ۲۰۱۸ (شهریور ۹۷) و ۱۱.۸ میلیون دلار از یک شرکت خدمات مالی در نیویورک در اوت ۲۰۲۰ (مرداد ۹۹)؛ در این حمله از یک نرم‌افزار مشکوک با نام کریپتونورو (CryptoNeuro) به‌عنوان در پشتی (بک‌دور) استفاده شده بود.

در مجموع ۱۱۱.۷ میلیون دلار در این سرقت‌ها به جیب هکرها رفته است. وزارت دادگستری آمریکا می‌گوید تا به اینجا ۱.۹ میلیون دلار از این سرمایه‌های سرقتی را ضبط کرده و به شرکت مستقر در نیویورک بازگردانده است.

در کیفرخواست مذکور، آمده است که دولت کره شمالی از طریق پلتفرم مارین چین توکن (Marine Chain Token)، اقدام به جذب سرمایه از سرمایه‌گذاران می‌کند. در بخشی از این کیفرخواست می‌خوانیم:

متهم کیم ایل و دیگر هم‌دستان او، در زمان‌های مختلف، هنگامی که قصد برقراری ارتباط با افرادی را داشتند که امیدوار بودند به مارین چین راه یابند، از اسامی جعلی استفاده می‌کردند. در این موارد، متهم (کیم ایل) و دیگر هم‌دستان او، به سرمایه‌گذاران اعلام نمی‌کردند که از شهروندان کره شمالی هستند یا از هویت‌های جعلی استفاده می‌کنند.

تریسی ویلکیسون (Tracy Wilkison)، از کارکنان دادستانی آمریکا، در این باره گفت:

اقدامات هکرهای کره شمالی هم از نظر زمانی طولانی بوده است و هم از نظر تعدد حجم بالایی داشته است. طیف جرایمی هم که آنها مرتکب شده‌اند بسیار زیاد است و متهم (متهمان) از هیچ اقدامی برای کینه‌جویی و تأمین مالی رژیم خود دریغ نکرده است.

در صورت محکومیت این افراد به انجام کلاهبرداری رایانه‌ای، کلاهبرداری بانکی و قصد به انجام کلاهبرداری، ممکن است تا ۳۵ سال زندان در انتظار آنها باشد.

این چندمین بار در سال‌های گذشته است که هکرهای کره شمالی در ارتباط با هدف قرار دادن صرافی‌های ارزهای دیجیتال تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *