2024/04/19

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

آمریکا کارگروه ویژه‌ای برای باج‌افزارها تشکیل می‌دهد

آمریکا کارگروه ویژه‌ای برای باج‌افزارها تشکیل می‌دهد

ظاهراً دولت آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی یک کارگروه ویژه برای مبارزه با باج‌افزارهاست تا در کنار سایر وظایف خود روش‌های محدود کردن پرداخت‌های ارز دیجیتال را هم بررسی کند.

به گزارش کوین دسک و به نقل از وب‌سایت پولیتیکو (Politico)، کاخ سفید در حال ایجاد یک گروه جدید برای تحقیق و مبارزه با باج‌افزارها است که موارد پرداخت‌ باج از طریق ارز دیجیتال را هم شامل می‌شود.

در گزارش پولیتیکو آمده است که این کارگروه ویژه تلاش خواهد کرد تا روش‌های پرداخت باج از طریق پلتفرم‌های ارز دیجیتال را متوقف کند. دیگر مأموریت‌های این کارگروه شامل کمک به قربانیان بالقوه باج‌افزارها برای تقویت سیستم‌های دفاعی خود و همچنین حمله به توسعه‌دهندگان باج‌افزارها است.

آنه نوبرگر (Anne Neuberger)، معاون مشاور امنیت ملی در حوزه شبکه و فناوری‌های نوظهور، گفته است که شبکه مقابله با جرایم مالی (FinCEN) میزبان کنفرانسی در این زمینه خواهد بود و دیگر نهادهای دولتی نیز منابع مختلفی برای قربانیان بالقوه باج‌افزارها فراهم خواهند کرد.

سخنگوی شبکه مقابله با جرایم مالی تاکنون به درخواست رسانه‌ها برای اظهارنظر در این رابطه پاسخ نداده است.

به‌دنبال شدت گرفتن حملات سایبری به شرکت‌های زیرساختی، شامل شرکت توزیع سوخت کولونیال پایپ لاین (Colonial Pipeline) و شرکت تولید گوشت جی‌بی‌اس (JBS)، اهمیت موضوع حملات باج‌افزاری برای قانون‌گذاران و مقامات دولتی آمریکا افزایش یافته است. هر دو شرکت قربانی این حملات مجبور شدند از طریق بیت کوین به مهاجمان باج پرداخت کنند. هر چند مقامات دولتی آمریکا کمی بعد توانستند بخش قابل‌توجهی از مبلغ باج را که شرکت کولونیال پایپ لاین پرداخته بود پس بگیرند.

اخیراً شرکت کاسیا (Kaseya) که در زمینه ارائه راهکارهای فناوری اطلاعات فعالیت می‌کند هم قربانی یک حمله باج‌افزاری شده است. این احتمال وجود دارد که صدها شرکت دیگر که از راهکار فنی مدیریت مشتری این شرکت استفاده می‌کردند هم تحت‌تأثیر این حمله قرار گرفته باشند.

اوایل روز چهارشنبه کمیته قضایی سنای آمریکا اعلام کرد که قصد دارد جلسه دادرسی خود را با موضوع باج‌افزارها اواخر این ماه برگزار کند. دیگر قانون‌گذاران هم سؤالاتی را در خصوص پرداخت باج به شرکت‌های مختلف ارسال کرده‌اند.

این که چه نوع مقررات پیشنهادی در حوزه ارزهای دیجیتال از سوی این کارگروه ویژه صادر می‌شود هنوز مشخص نیست. اعضای یک کارگروه ویژه بین‌المللی در زمینه مبارزه با باج‌افزارها با انتشار گزارشی در ماه آوریل (فروردین) اعلام کردند که اجرای یکپارچه قوانین مبارزه با پول‌شویی و احراز هویت مشتری (KYC) در کشورهای مختلف، مؤثرترین ابزار برای جلوگیری از پرداخت باج است و تلاش برای ممنوعیت ارزهای دیجیتال و یا جلوگیری از استفاده کاربران از آنها، راهکار مناسبی نیست.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *