2024/04/18

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

آمادگی XRP برای انفجار قیمت

آمادگی XRP برای انفجار قیمت

در حالی که بیت کوین پیش‌قراول حرکت صعودی اخیر بازار ارزهای دیجیتال بوده، XRP در این میان همچنان راکد مانده است. اکنون اما یک اندیکاتور تکنیکال نشان می‌دهد که این آلت کوین به‌زودی با رشدی انفجاری مواجه خواهد شد.

به گزارش کریپتوبریفینگ، XRP تاکنون یک دوره تثبیت یک‌ماهه را پشت سر گذاشته و باندهای بولینگر (Bollinger Bands) را وادار به فشردگی در نمودار سه‌روزه کرده است.

بسیاری از تحلیل‌گران بر این باورند که فشردگی فازهای تراکم اغلب به سطوح بالایی از نوسان ختم می‌شود. درواقع هرچه دوره تراکم طولانی‌تر شود، بریک اوت (شکستن سطوح مهم) احتمالی با شدت بیشتری رخ خواهد داد.

با این حال، ناتوانی این شاخص در ارائه سمت‌وسوی دقیقی از توکن XRP باعث شده است در میان باندهای بالایی و پایینی یک محدوده عدم معامله (No-trade Zone) شکل بگیرد. شکستن مقاومت بالاسری در ۰.۲۶ دلار یا تکیه بر سطح حمایت در ۰.۲۳ دلار می‌تواند تعیین‌کننده حرکت بعدی XRP در نمودار قیمت باشد.

آمادگی XRP برای انفجار قیمت

علی‌رغم ابهامات زیاد نمودار XRP، اندیکاتور Parabolic SAR از اوج‌گرفتن احتمالی ستاره بخت خریداران خبر می‌دهد.

این اندیکاتور که از جمله اندیکاتورهای پیروی روند به‌شمار می‌رود، نشان می‌دهد که روند نزولی آغازشده در روز ۴ اوت (۱۴ مرداد) اکنون مستهلک شده است. درواقع با حرکت نقاط توقف و برگشت به زیر قیمت ریپل یا همان XRP در روز ۵ نوامبر (۱۴ آبان)، احتمال وقوع یک بریک اوت (شکستن سطوح مهم) به‌شدت افزایش یافته است.

بر اساس داده‌های تاریخی، سیستم توقف و برگشت در تخمین روندهای XRP روی نمودار سه‌روزه بسیار کارآمد عمل می‌کند. طی دو بار آخر، با تغییر سریع اندیکاتور Parabolic SAR از نزولی به صعودی، قیمت XRP به‌ترتیب ۶۱ و ۳۰ درصد افزایش پیدا کرد.

اکنون احتمال دارد که اتفاق مشابهی در شرف وقوع باشد.

آمادگی XRP برای انفجار قیمت

با محاسبه شاخص فیبوناچی اصلاحی از سقف ۰.۳۵ دلار در فوریه (بهمن ۹۸) تا کف ۰.۱۱۴ دلار در مارس (اسفند ۹۸)، می‌توان دریافت که ۰.۲۶ دلار، سطح مقاومتی کلیدی است که نباید از آن غافل شد. در اینجا سطح فیبوناچی ۳۸.۲ درصد با باند بالایی بولینگر همگرا می‌شود و لایه‌ای از قدرت به این سطح اضافه می‌کند.

تنها ضربه‌ صعودی که به XRP اجازه می‌دهد که مقاومت ۰.۲۶ دلار را به حمایت تبدیل کند، ممکن است باعث افزایش بهای این توکن به سطح فیبوناچی ۲۳.۶ درصد در ۰.۲۹ دلار شود.

آمادگی XRP برای انفجار قیمت

از سویی دیگر، نوسان رو به پایینی که می‌تواند قیمت XRP را به زیر سطح حمایت ۰.۲۳ دلار بکشاند، احتمال دارد دورنمای صعودی را خدشه‌دار کند.

با عبور از این مانع، احتمالاً شاهد افزایش سفارشات فروش و کاهش قیمت باشیم. اگر چنین اتفاقی رخ دهد، بعید نیست که XRP تا سطح فیبوناچی ۶۱.۸ درصد در ۰.۱۹۵ دلار سقوط کند.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *