سایت ارزی (Arzee)/ شرکت خطوط هواپیمایی عراق از آغاز دوباره پروازها به ایران بعد از توقفی یک ماهه خبر داد.

به گزارش میزان، طبق اعلام پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شرکت خطوط هواپیمایی عراق با انتشار جدول پروازهای روزانه خود اعلام کرد که امروز شنبه یک پرواز رفت و برگشت از نجف به مشهد و یک پرواز رفت و برگشت از نجف به تهران انجام خواهد شد.
وزارت حمل و نقل عراق روز ۲۲ دسامبر گذشته توقف پروازها به ایران و چند کشور دیگر را در چارچوب تدابیر پیشگیری از شیوع گونه جدید کرونا اعلام کرده بود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی: برقراری پروازهای عراق مسافری نیست

به گزارش سایت ارزی (Arzee)، مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه طبق توافق نامه‌ای که با کشور عراق صورت گرفته، پرواز‌های ایران به عراق از ماه‌های پیش برقرار شده است، گفت: این پرواز‌ها به صورت محدود و در هفته توسط شرکت‌های هواپیمایی داخلی و همچنین شرکت‌های هواپیمایی عراقی انجام می‌شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر این پرواز‌ها به صورت محدود انجام می‌شوند. این پروازها تنها برای اتباع عراقی و یا رایزن‌های بازرگانی و مسئولان سیاسی انجام می‌شوند و هنوز پروازی برای مسافران عادی و یا سفر‌های زیارتی در نظر گرفته نشده است.
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه تمامی این پرواز‌ها با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شوند، افزود: فعلا توافق‌ها تنها برای انجام پرواز‌ها به صورت محدود و برای مسائل سیاسی است و برنامه‌ای برای انجام پروازها به کشور‌های دیگر و یا مقاصد دیگر نداریم.
به گفته سامانی، شرکت خطوط هواپیمایی عراق اعلام کرده که ۴ پرواز شامل یک پرواز رفت و برگشت از نجف به مشهد و یک پرواز رفت و برگشت از نجف به تهران انجام می‌شود که این پروازها به دلیل کاهش شیوع ویروس کرونای انگلیسی مجددا برقرار شده ا ست.