فارس/ معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور خبرداد: 15 مهرماه آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده فصل تابستان 1399 است.

 بنا به گفته محمد مسیحی معاون درامدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی مطابق قانون، مودیان نظام مالیات بر ارزش افزوده، حداکثر 15 روز پس از پایان هر فصل مهلت دارند اظهارنامه مالیاتی خود را از طریق سامانه عملیات الکترونیکی مالیات بر ارزش افزوده به آدرس www.evat.ir ارائه و مالیات و عوارض متعلق را پرداخت کنند.

وی گفته است:‌ مودیان مالیاتی به منظور برخورداری از هرگونه تسهیلات قانونی و جلوگیری از تعلق جرایم مالیاتی، می بایست تا تاریخ 15 مهرماه نسبت به ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره تابستان 1399 و پرداخت مالیات و عوارض متعلقه اقدام کنند.

در کنار این موضوع معاون سازمان مالیاتی به ادارات مالیاتی بخشنامه کرده در جهت تسهیل امور مودیان،  واحدهای خدمات مودیان، آماده پاسخگوئی و ارائه خدمات باشند.

جهت تسهیل امور مؤدبانه کلیه واحدهای خدمات مردیان، می بایستی به طور تمام وقت آماده پاسخگوئی و ارائه خدمات در طول مدت تسلیم اظهارنامه باشند. همچنین ساعات حضور کارکنان با رعایت مصوبات ستاد کرونا و پروتکل های بهداشتی در روز سه شنبه مورخ ۱۳۹۹/۰۷/۱۵ از ابتدای وقت اداری لغایت ساعت ۱۸ خواهد بود. بدیهی است تعداد و ترتیب حضور همکاران با توجه به حجم عملیات وی به تشخیص مدیران مربوطه تعیین خواهد گردید.

ضروری است همکاران در حوزه های مختلف ستاد سازمان با حضور در اوقات کاری اعلام شده برای ادارات کل و آمادگی کامل، نسبت به پشتیبانی کامل عملیات واحدهای اجرای این نظام مالیاتی از کلیه ابعاد اقدام نمایند.