1403/01/28

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

نماینده مجلس: رمزریال مشکل پول‌های تقلبی بازار را حل می‌کند

نماینده مجلس: رمزریال مشکل پول‌های تقلبی بازار را حل می‌کند

نماینده مجلس: رمزریال مشکل پول‌های تقلبی بازار را حل می‌کند

غلامرضا مرحبا، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، به‌تازگی گفته است با راه‌اندازی پروژه رمزریال، ارز دیجیتال ملی ایران، مشکل وجود ریال‌های تقلبی در بازار حل می‌شود و همچنین پول فیزیکی کمتری چاپ خواهد شد و هزینه‌های دولت کاهش پیدا خواهد کرد.

به گزارش سایت ارزی (Arzee) و به نقل از ایلنا، مرحبا اخیراً در گفت‌وگویی درباره راه‌اندازی رمزریال و شروع به کار آن گفته است:

رمزریال همان ریال دیجیتال است و آیین‌نامه و شرایط استفاده و کارکرد آن را بانک مرکزی اعلام خواهد کرد و طبیعتاً از طریق سامانه‌هایی قابل‌استفاده خواهد بود و مردم دیگر با گرفتاری‌های پول فیزیکی مواجه نخواهند بود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس افزود:

در حال حاضر کارت اعتباری بین‌المللی در کشور وجود ندارد و کارت‌های بانکی هم از سپرده بانکی استفاده می‌کنند؛ اما در بحث رمزریال همان ریالی که در اختیار دارید ماهیت دیجیتال پیدا می‌کند.

مرحبا با بیان اینکه استفاده از رمزریال راحت‌تر و امن‌تر است، گفت:

نمونه‌ای از مزیت‌های رمزریال این است که با ورود رمزریال مشکل وجود ریال‌های تقلبی در بازار حل می‌شود و دیگر انگیزه‌ای برای تولید ریال تقلبی نخواهد بود. از دیگر مزایای رمز ریال این است که مشکلات مرتبط با بحث خزانه‌داری و حمل‌ونقل و جابه‌جایی پول فیزیکی را نخواهیم داشت.

او تأکید کرد:

لازم نیست همه مردم از رمزریال استفاده کنند و صحبت از رمزریال برای جابه‌جایی‌ها و تراکنش‌های خرد نیست بلکه صحبت از حسابداری و بانکداری کلان در اقتصاد کلان است. ارقام درشت و قابل‌توجهی بین دستگاه‌ها یا بین بانک‌ها در حال جابه‌جایی است که با وجود رمزریال این انتقالات بسیار سهل‌تر انجام می‌شود و همچنین با رمزریال پول فیزیکی کمتر چاپ خواهد شد و هزینه‌های دولت را کاهش می‌دهد.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *