2024/04/24

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

قیمت طلا و سکه حبس شد/ شرط رشد قیمت طلا و سکه چیست؟

قیمت طلا و سکه حبس شد/ شرط رشد قیمت طلا و سکه چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز گذشته 29 فروردین قیمت طلا و سکه با روند نزولی آغاز به کار کرد. در هفته‌های اخیر بازار طلا و سکه به جهت تشدید همگرایی با قیمت دلار، مانند قیمت دلار در کانال مشخصی حبس شده و با حرکات زیگزاکی نوسان دارد.

قیمت سکه و طلای 18 عیار 30 فروردین

در آخرین معامله روز گذشته قیمت سکه امامی با کاهش 105 هزار تومانی به کار خود پایان داد. قیمت طلا نیز با کاهش قیمت سکه همراه شد. سایر قطعات سکه نیز با کاهش قیمت مبادله شدند.

این در حالی بود که صبح روز گذشته دلار با کاهش قیمت همراه شد و بازار طلا و سکه نیز از اسکناس آمریکایی تبعیت کرد. اما در میانه معاملات روز گذشته قیمت دلار افزایش محدودی داشت و با قیمت 51 هزار و 760 تومان مبادله شد. این روند باعث شد کاهش قیمت طلا و سکه نیز اندکی تعدیل شود، اما روند برنگشت.

فعالان بازار طلا و سکه معتقدند اگر قیمت دلار کانال 50 هزار تومانی را ترک کند، قیمت سکه محدوده 30 میلیون تومانی را از دست خواهد داد. این پیش‌بینی بنابر همگرایی شدید قیمت طلا و سکه با قیمت دلار در روزهای معاملاتی سال جاری قوت گرفته است.

فعالان بازار طلا و ارز معتقدند سکه در روزهای آینده تنها در صورتی شانس رشد قیمت دارد که قیمت دلار در بازار آزاد به صورت معناداری افزایش یابد و به بالای مرز 52 هزار تومانی صعود کند.

گفتنی است طلای جهانی در محدوده 1900 تا دو هزار دلاری نوسان دارد.

قیمت طلا و انواع سکه در بازار

سکه امامی در آخرین معامله روز گذشته با قیمت 31 میلیون و 390 هزار تومان به کار خود پایان داد و کاهش قیمت 105 هزار تومانی داشت. روز گذشته سکه بهار آزادی بیشترین کاهش قیمت را در خانواده سکه‌ها داشت و 198 هزار تومان ارزانتر از روز دوشنبه معامله شد. این قطعه در آخرین معامله دیروز با قیمت 28 میلیون و 499 هزار تومان مبادله شد.

دیروز قیمت نیم سکه با 100 هزار تومان کاهش قیمت آغاز به کار کرد و با رقم 18 میلیون و 700 هزار تومان مبادله شد. این رقم تا پایان ساعات معاملاتی روز گذشته پایدار بود.

دیروز 29 فروردین ربع سکه ، نیز با کاهشِ 100 هزار تومانی آغاز به کار کرد و با قیمت 11 میلیون و 600 هزار تومان بسته شد. قیمت سکه گرمی نیز 6 میلیون و 800 هزار تومان شد و افزایش پنج هزار تومانی روز دوشنبه را نیز دست داد..

روز گذشته حباب تمام قطعات سکه کاهش قیمت داشتند. کاهش 554 هزار تومانی، بیشترین مقدار کاهش حباب و مربوط به سکه بهار بود و حباب این قطعه را به کف کانال چهار میلیون تومانی رساند. حباب سکه امامی نیز 461 هزار تومان کاهش داشت. حباب این قطعه نیز از کانال هفت میلیون تومانی یک پله پایین‌تر آمد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

مرجع: تجارت نیوز

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *