2024/07/27

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

قیمت طلا و سکه، امروز ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ / بازگشت سکه امامی به کانال ۲۸ میلیون تومانی

قیمت طلا و سکه، امروز 15 مرداد 1402 / بازگشت سکه امامی به کانال 28 میلیون تومانی

قیمت طلا و سکه، امروز 15 مرداد 1402 / بازگشت سکه امامی به کانال 28 میلیون تومانی

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز، یکشنبه 15 مرداد، قیمت طلا و سکه نوساناتی دارد. قیمت طلا نسبت به روز گذشته تغییر چندانی نکرده و اندکی افزایش داشته است. قیمت سکه امامی و بهار آزادی اما نوسان بیشتری را تجربه کرده‌اند و هر دو به کانال پایین‎تر رفته‌اند. امروز قیمت دلار پس از اندکی افزایش در آغاز معاملات، اکنون کاهشی است اما نرخ انس روندی افزایشی دارد. در بازار طلا و سکه چه می‌گذرد؟

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر روندی افزایشی دارد و به دو میلیون و 371 هزار تومان رسیده است؛ حدود شش هزار تومان بیشتر از دیروز.

اما آخرین نرخ نقدی سکه امامی در لحظه تنظیم این خبر نزولی و 28 میلیون و 601 هزار تومان است؛ حدود 150 هزار تومان کمتر از دیروز. با این حال، نرخ نقدی سکه بهار آزادی با اندکی افزایش (دو هزار تومان) نسبت به دیروز، به حدود 25 میلیون و 685 هزار تومان رسیده است. البته در ساعاتی از روز گذشته، سکه امامی در کانال 29 میلیونی و بهار آزادی در کانال 28 میلیون تومانی معامله می‌شد.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با 214 هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به پنج میلیون و 888 هزار تومان رسیده. حباب سکه بهار آزادی نیز 68 هزار تومان کاهش را تجربه و به دو میلیون و 984 هزار تومان رسیده است.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در دومین روز هفته، نیم سکه با قیمت 15 میلیون و 600 هزار تومان معامله می‌شود که تا لحظه تنظیم این خبر، 50 هزار تومان از دیروز کمتر است. حباب نیم‌سکه نیز با 63 هزار تومان کاهش به چهار میلیون و 264 هزار تومان رسیده است.

امروز ربع سکه، با نرخ 10 میلیون و 650 هزار تومان داد و ستد می‌شود که 100 هزار تومان کمتر از دیروز است. همچنین حباب آن نسبت به روز گذشته 116 هزار تومان کاهش یافته و روی رقم چهار میلیون و 970 هزار تومان قرار گرفته است.

اما قیمت سکه گرمی به شش میلیون و 250 هزار تومان رسیده است؛ 50 هزار تومان کمتر از دیروز. حباب این سکه با 56 هزار تومان کاهش، به سه میلیون و 456 هزار تومان رسیده است.

روند افزایش قیمت انس

امروز قیمت جهانی طلا مانند دیروز روند افزایشی دارد. البته بازار طلای ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر قیمت‌ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط در بازار دلار داخل ایران حرکت می‌کند. با وجود این، به هر حال یکی از متغیرهای موثر بر این بازار همان قیمت‌ها در بازار جهانی است. کارشناسان نسبت این اثرگذاری را 70 درصد برای دلار و 30 درصد برای طلای جهانی می‌دانند.

این روزها اونس روندی نوسانی دارد. طلای جهانی در 30 روز گذشته حدود 1.26 درصد رشد قیمت داشته است.

امروز اما قیمت طلا در بازارهای جهانی مانند روز گذشته افزایشی است. اونس در لحظه تنظیم این گزارش، به حدود 1,942.8 دلار رسیده، این به معنای افزایش حدود 0.36 درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

قیمت طلا و سکه تحت تاثیر قیمت دلار

قیمت دلار در بازار ایران امروز نوساناتی را تجربه کرد. دلار در کانال 49 هزار تومانی در حال معامله است اما معاملات را با روندی افزایشی آغاز کرد. در ادامه اما جریان بازار بازگشت و کاهشی شد. نرخ دلار در لحظه تنظیم این خبر به حدود 49459 تومان رسیده است. کارشناسان معتقدند اقدامات بازارساز قیمت‌ها را در بازار ارز و به دنبال آن طلا و سکه کاهشی کرده.

بیش از دو ماه است که دولت سعی کرده با کنترل بازار قیمت‌ها را کاهشی کند و تاکنون توانسته حداقل مانع رشد قیمت دلار شود. در این شرایط اگر دلار بتواند خود را بالای مرز 49 هزار و 600 تومان نگه دارد، احتمال رشد دوباره قیمت دلار وجود دارد و بازار افزایشی می‌شود. اما اگر قیمت دلار به زیر کانال 49 هزار و 600 تومان برسد، بازار ارزی(Arzee.ir) کاهش قیمت دریافت می‌کند و می‌توان گفت کاهشی‌های بازار بر افزایشی‌ها غلبه کرده‌اند. اگر چنین شود دلار احتمالا به کف کانال 49 هزار تومان می‌رسد و از آنجا به سمت کانال 48 هزار تومان می‌رسد. نوسان در بازار ارز بر قیمت طلا و سکه نیز اثر می‌گذارد.

در مورد پیش‌بینی‌ها از آینده قیمت طلا، مطالعه گزارش‌ پیش بینی قیمت طلا و سکه تابستان 1402 پیشنهاد می‌شود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

مرجع: تجارت نیوز

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید