1403/01/10

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

روز سرخ بازار سهام بعد از تعطیلات / شاخص کل ۱۲ هزار واحد کاهش یافت

روز سرخ بازار سهام بعد از تعطیلات / شاخص کل ۱۲ هزار واحد کاهش یافت

روز سرخ بازار سهام بعد از تعطیلات / شاخص کل ۱۲ هزار واحد کاهش یافت

به گزارش اقتصاد آنلاین، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز کاهش 12 هزار واحدی را ثبت کرد و به سطح 1 میلیون و 545 هزار واحدی رسید .

شاخص هم وزن نیز امروز با فشار بیشتری نسبت به شاخص کل رو به رو بود و در نهایت با کاهش حدودا 1 درصدی به عدد 480 هزار واحدی رسید.

ارزش معاملات خرد همچنان نکته منفی این روزهای بازار سرمایه است.

این متغیر امروز هم به روند نزولی روزهای گذشته ادامه داد و عدد 4100 میلیارد را ثبت کرد.

از این 4100 میلیارد، 2000 میلیارد متعلق به بازار بورس 1400 میلیارد متعلق به فرابورس و 723 میلیارد متعلق به صندوق های سهامی بوده است.

همچنین در بین صنایع بازار سهام گروه فلزات اساسی و محصولات غذایی بیشترین ارزش معاملات را ثبت کرده اند.

امروز خروج پول 260 میلیاردی توسط حقیقی ها در بازار سهام ثبت شد و به نظر حقیقی ها همچنان تمایلی به خرید در بازار سهام ندارند.

بیشترین خروج پول از گروه فلزات اساسی و شیمیایی به ثبت رسیده است که این خروج پول از این دو گروه با توجه به افزایش نرخ دلار اتفاق مبهمی و نشانگر عدم اعتماد سرمایه گذاران به بازار سهام است.

سرانه خرید و فروش حقیقی که در ابتدای معاملات باهم تفاوت معناداری داشتند در انتها به هم نزدیک شدند و در نهایت سرانه فروش اشخاص حقیقی 20.2 میلیون تومان و سرانه خرید آن ها 19.7 میلیون تومان ثبت شد.

افزایش نرخ دلار در بازار آزاد مهم ترین تغییر برای بازار سهام نسبت به هفته گذشته بوده است که باید دید آیا بازار سهام به این افزایش پاسخ مثبت خواهد داد و خریدارن تمایلی به خرید پیدا می کنند یا همچنان بازار سهام نسبت به بازار های موازی با عقب ماندگی رو به رو خواهد بود.

مرجع: اقتصاد آنلاین

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *