سایت ارزی (Arzee)/ متولی زاده گفت: فروردین امسال نسبت به سال گذشته بیش از ۲۲ درصد مصرف برق افزایش پیدا کرده و این موضوع بسیار نگران کننده است.

محمدحسین متولی زاده مدیر عامل توانیر گفت: صنعت برق کشور از منابع عمومی به میزان اندکی استفاده می‌کند و متکی به منابع حاصل از فروش برق است.

او ادامه داد: در سال‌های گذشته گردش مالی صنعت برق در سازمان هدفمندی انجام می‌شد و این باعث اختلال در جریان نقدینگی می‌شد و بعضا پرداخت ما به پیمانکاران دچار مشکل می‌شد.

مدیر عامل توانیر افزود: خوشبختانه امسال مانند سنوات گذشته منابع فروش مستقیم به خود صنعت برق بر می‌گردد و این موضوع کم می‌کند که فرایند‌های پرداخت ما با تسهیل بیشتری انجام شود.

متولی زاده با اشاره به گرمای زودرس در کشور اضافه کرد: امسال ما  سال خشک و گرمی را داریم و براساس آمار فروردین که از کل کشور اخذ شده، به طور متوسط ۵ درجه گرم‌تر از متوسط دراز مدت بوده است و این خود عاملی شده که مصارف وسایل سرمایشی به شدت افزایش پیدا کند.

او بیان کرد: فروردین امسال نسبت به سال گذشته بیش از ۲۲ درصد مصرف برق افزایش پیدا کرده و این بسیار نگران کننده است، البته امیدواریم با توجه مردم و همکاری آنان بتوانیم مصرف را مدیریت کنیم.

مدیر عامل توانیر گفت: به هر حال اوج مصرف بار معمولا در ما‌ه‌های خرداد و تیر اتفاق می‌افتد، یکی از نکات مهم این است که سهم ۴۰ درصدی اوج بار مصرف از وسایل سرمایشی است و لذا ما باید به این موضوع توجه کنیم.

متولی زاده اضافه کرد: در ۶ ماهه گذشته تعداد مشترکان کم مصرف در کشور حدود ۷ میلیون نفر افزایش پیدا کرده که از تخفیف صددرصدی بهره‌مند شدند، تعداد مشترکان پرمصرف هم حدود ۶ درصد کاهش یافته است، ولی تعدادی هم هستند که کماکان پرمصرف هستند که باید با تدابیر اندیشیده شده و با آگاهی از طریق پیامک که به آن‌ها ارسال می‌شود، صرفه‌جویی کنند.