2024/04/19

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

خرید میلیاردی سهام در صندوق مشترک یکم آبان

خرید میلیاردی سهام در صندوق مشترک یکم آبان

به گزارش ارزی(Arzee.ir)، در آخرین صورت وضعیت پرتفوی “صندوق سرمایه گذاری مشترک یکم آبان” بیش از 12 میلیارد تومان در سمت خرید سهام هزینه شده است. صندوق مذکور از نوع سهامی بوده و جایگزین مناسبی برای خرید مستقیم سهام به شمار می رود.

در این گزارش به معرفی سهامی که صندوق مشترک یکم آبان بیشتر از یک میلیارد تومان از آن ها خریداری کرده، می پردازیم.

ترکیب دارایی صندوق مشترک یکم آبان

حدود 97 درصد از دارایی های صندوق مشترک یکم آبان در سهام سرمایه گذاری شده است و تنها 3 درصد به صورت نقد و سایر دارایی ها نگهداری می شود. بنابراین می توان گفت که مدیریت صندوق مشترک یکم آبان تهاجمی بوده و برای افراد ریسک پذیر مناسب تر است.

ترکیب دارایی صندوق مشترک یکم آبان

از جمله مهمترین سهامی که در پرتفوی صندوق مشترک آبان یکم قرار دارد نماد “رمپنا” با 10% ، نماد “وغدیر” با 7% و نماد “آریان” با 6.6% نسبت به کل دارایی های صندوق است.

بازدهی دوره ای صندوق مشترک یکم آبان

بازدهی صندوق در یک سال اخیر جزو برترین بازدهی های صندوق های سهامی بوده است و این صندوق با 23.5% بازدهی سالانه، در بین 10 صندوق سهامی برتر قرار دارد. بازدهی صندوق مشترک یکم آبان در سایر بازه های زمانی را در جدول زیر مشاهده می کنید.

بازدهی دوره ای صندوق مشترک یکم آبان

خریدهای میلیاردی صندوق مشترک یکم آبان در یک ماه گذشته

همانطور که در جدول زیر مشخص است بیشترین خرید صندوق مشترک یکم آبان در ماه گذشته، در صنایع بانکی و نفتی صورت گرفته است. در صنعت بانکی سهام بانک صادرات با نگاه بلند مدت خریداری شده است اما سهام بانک ملت بیشتر برای نوسان گیری استفاده شد. چراکه تعداد سهام خریداری شده از بانک ملت طی ماه گذشته به فروش رفت و صندوق تصمیم گرفت نماد وبملت را از پرتفوی خود حذف کند.

نام سهم (نماد) ارزش خرید (میلیارد تومان) وزن سهم در پرتفوی صندوق
بانک صادرات ایران (وبصادر) 2 0.45 %
پالايش نفت تهران (شتران) 1.7 2.7 %
پالايش نفت بندرعباس (شبندر) 1.7 1.41 %
گسترش نفت و گاز پارسيان (پارسان) 1.3 5.7 %
توسعه‌معادن‌وفلزات‌ (ومعادن) 1.2 3.06 %
صنايع پتروشيمي خليج فارس (فارس) 1.2 0.65 %
بانک ملت (وبملت) 1.2 0 %
پتروشیمی پردیس (شپدیس) 1 5.7 %

شپدیس و پارسان مهمترین سهام صندوق مشترک یکم آبان هستند که هر کدام 5.7% از پرتفوی صندوق را اشغال کرده اند. این مسئله نشان می دهد که مدیران صندوق نگاه ویژه ای به این 2 نماد از صنعت نفتی دارند.

مهمترین خرید صندوق در صنعت نفتی در نماد های شتران و شبندر انجام گرفته که یک میلیارد و هفتصد هزار تومان از دارایی های صندوق به هر کدام از نمادها اختصاص یافته است.

راه خرید سریع واحدهای صندوق مشترک یکم آبان

صندوق مشترک یکم آبان جزو صندوق های صدور و ابطالی بوده و در حال حاضر تنها پلتفرم آنلاین سرمایه گذاری سریع و راحت در این صندوق، سامانه رسام می باشد.

برای ورود مستقیم به صفحه اختصاصی صندوق در سامانه رسام بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://aban.irasam.ir/#/login

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *