1403/01/09

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

تحلیل قیمت سولانا: احتمال جهش تا ۱۵۰ دلار

تحلیل قیمت سولانا: احتمال جهش تا ۱۵۰ دلار

تحلیل قیمت سولانا: احتمال جهش تا ۱۵۰ دلار

شاخص‌های تکنیکال نشان می‌دهند که بازار سولانا در وضعیت اشباع خرید قرار گرفته‌ و بسیاری از سرمایه‌گذاران این ارز دیجیتال به همین خاطر نگران کاهش قیمت‌ها شده‌اند. با این حال، آن‌طور که از سابقه قیمتی سولانا پیداست، این ارز دیجیتال در بسیاری از مواقع پس از ورود به این ناحیه، باز هم به روند صعودی خود ادامه داده است.

به گزارش کوین تلگراف، سولانا به‌تازگی از مقاومت مهمی عبور کرده است که بین نوامبر ۲۰۲۱ تا مارس ۲۰۲۲ (آبان تا اسفند ۱۴۰۰) چندین بار جلوی رشد آن را گرفته‌ و اجازه نداده‌ بود که قیمت از روند نزولی خود خارج شود. عبور از این مقاومت مهم باعث شده‌ است که بسیاری از فعالان بازار بار دیگر به این ارز دیجیتال امیدوار شوند و تصور کنند که سولانا می‌تواند در ماه آوریل ۲۰۲۲ (فروردین ۱۴۰۱) رشد بیشتری را تجربه کند.

سولانا مقاومت کلیدی خود را به حمایت تبدیل کرده است

سولانا در ماه‌های گذشته با روند اصلاحی شدیدی درگیر بود و چندین بار که به خط روند نزولی چندماهه روی نمودار برخورد کرد، در عبور از آن ناموفق ظاهر شد.

برای مثال، بعد از اینکه این ارز دیجیتال در دسامبر ۲۰۲۱ (آذر ۱۴۰۰) به مقاومت مذکور برخورد کرد، طی دو ماه ۶۰ درصد از ارزش خود را از دست داد. قیمت این ارز دیجیتال در نوامبر ۲۰۲۱ (آبان ۱۴۰۰) نیز، بعد از حرکتی مشابه و به‌‌خاطر موج فروشی که در نزدیکی همین منطقه ایجاد شده بود، ۴۰ درصد کاهش یافت.

تحلیل قیمت سولانا: احتمال جهش تا ۱۵۰ دلار

با این حال، چهار روز پیش در ۳۰ مارس (۱۰ فروردین) سولانا توانست این مقاومت را بشکند و آن را به حمایت جدیدی تبدیل کند. هم‌زمان با آن حجم معاملات این ارز دیجیتال هم افزایش یافت و نشان داد که معامله‌گران باور دارند سولانا مقاومت خود را به‌طور کامل شکسته‌ است. با شکست این مقاومت، قیمت سولانا ۲۵ درصد رشد کرد و به ۱۳۵ دلار رسید. حال این ارز دیجیتال در مسیر رسیدن‌ به مقاومت روانی ۱۵۰ دلاری است.

چرا روند سولانا روی نمودار صعودی است؟

سولانا درست زمانی مقاومت خود را شکست و از خط روند نزولی خود عبور کرد که دو میانگین متحرک مهم آن تقاطعی صعودی تشکیل دادند. این دو شاخص مهم، میانگین‌های متحرک نمایی ۲۰ روزه (خط سبزرنگ) و ۵۰ روزه (خط قرمزرنگ) هستند.

اتفاقی که روی نمودار سولانا رخ داده است، «تقاطع یا صلیب طلایی» نام دارد و زمانی ایجاد می‌شود که میانگین متحرک کوتاه‌مدت یک دارایی، میانگین متحرک بلندمدت آن را از پایین به بالا قطع کند. تحلیلگران قدیمی از این تقاطع به‌عنوان یک سیگنال خرید استفاده می‌کنند.

تحلیل قیمت سولانا: احتمال جهش تا ۱۵۰ دلار

برای مثال، می‌توان به تقاطع میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه سولانا در اوت سال ۲۰۲۰ (مرداد ۹۹) اشاره کرد. پس از آن قیمت سولانا ۶۵۰ درصد رشد کرد و به بیش از ۲۶۷ دلار رسید. گفتنی است در آن زمان عوامل فاندامنتال و تکنیکال دیگری هم در این امر دخیل بوده‌اند و تقاطع مذکور تنها دلیل رشد سولانا نبود.

به این ترتیب، می‌توان گفت که تقاطع طلایی احتمال ادامه روند صعودی سولانا، شکست مقاومت‌های پیش رو و ماندن بالای خط روند نزولی آن را افزایش می‌دهد.

واگرایی بین RSI و قیمت چه نشانه‌هایی دارد؟

اگر نگاهی به بررسی‌های تکنیکال شرکت تحقیقاتی دلفی دیجیتال (Delphi Digital) بیندازیم، می‌توانیم بگوییم که روند بازار سولانا در ادامه هم صعودی خواهد بود.

این شرکت در بررسی خود روی ارتباط بین قیمت سولانا و ترکیب دو اندیکاتور تکنیکال آن، یعنی تبدیل مقاومت به حمایت (S/R Flip) و واگرایی شاخص قدرت نسبی (RSI)، تأکید کرده است.

زمانی که RSI سولانا پس از جهش شدید قیمت و عبور از یک خط روند نزولی مهم، برای اولین بار به بالای سطح ۷۰ (منطقه اشباع خرید) رسید، قیمت بر خلاف این شاخص که رفته‌رفته به‌‌سمت پایین حرکت می‌کرد، رو به افزایش بود.

تحلیل قیمت سولانا: احتمال جهش تا ۱۵۰ دلار

برای مثال، بعد از اینکه سولانا در اوت ۲۰۲۱ (مرداد ۱۴۰۰) در منطقه اشباع خرید قرار گرفت، ۳۷۸ درصد رشد کرد. علاوه بر این، وقتی این ارز دیجیتال بین ماه‌های مه تا ژوئن سال ۲۰۲۱ (اردیبهشت تا خرداد ۱۴۰۰) وارد این ناحیه شده بود، قیمت آن ۲۶۸ درصد افزایش یافت. طبق گفته‌های شرکت دلفی دیجیتال، در حال حاضر نیز عملکرد سولانا و الگوهای مذکور به همین صورت است.

بنابراین می‌توان گفت قرار است سولانا به روند صعودی خود ادامه دهد و آن‌طور که از سطوح اصلاحی فیبوناچی پیداست، اوج این روند صعودی ۲۶۱ دلار و کف آن ۷۷.۵۰ دلار است. در این صورت، هدف قیمتی موقت سولانا در روند صعودی خود ۱۴۷ تا ۱۵۰ دلار خواهد بود.

تحلیل قیمت سولانا: احتمال جهش تا ۱۵۰ دلار

حال اگر سولانا نتواند به بازه قیمتی ۱۴۷ تا ۱۵۰ دلار برسد یا اینکه بعد از برخورد با آن وارد یک روند اصلاحی شود، ممکن است دوباره به ۱۲۰ دلار که حمایت موقت آن است، سقوط کند. در این حالت، احتمال این هم وجود دارد که قیمت این ارز دیجیتال تا میانگین‌های متحرک ۲۰ روزه و ۵۰ روزه کاهش یابد.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *