1403/01/09

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

افزایش سرمایه قابل توجه ۹۰۰ میلیارد تومانی “کورش” در سال جاری

افزایش سرمایه قابل توجه ۹۰۰ میلیارد تومانی “کورش” در سال جاری

افزایش سرمایه قابل توجه ۹۰۰ میلیارد تومانی “کورش” در سال جاری

به گزارش ارزی(Arzee.ir) به نقل از بورس نیوز

بورس نیوز:

شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کورش در نماد “کورش” شنبه 18 تیرماه مجمع پایان سال مالی 1400 خود را در سالن همایش‌های هتل ارم برگزار کرد. “کورش” در حالی سهامدارانش را به مجمع فراخوانده بود که در پایان سال مالی 1400، 323 تومان سود خالص به ازای هر سهم محقق کرده بود. مجمع “کورش” با حضور حدود 91 درصد سهامداران آغاز به کار کرد. مراسم با احترام به مرحوم حاج محمد کریم فضلی، بنیانگذار فقید گروه صنعتی گلرنگ آغاز شد. در این مراسم منتصر به عنوان رئیس هیئت مدیره “کورش” صحبت‌های ابتدایی را انجام داد و سپس محمد برهانی به عنوان مدیرعامل گزارش عملکرد شرکت را در سال مالی 1400 ارائه کرد.

افزایش سرمایه قابل توجه 900 میلیارد تومانی

مهمترین نکته صحبت‌های مدیرعامل کورش به اصلاح ساختار سرمایه و تامین سرمایه در گردش مورد نیاز در سال جاری ناشی از حذف ارز 4200 تومانی و البته افزایش سرمایه جدی این مجموعه در سال جدید این شرکت باز می‌گردد. برهانی در صحبت هایش حفظ جایگاه نخست در صنعت روغن نباتی و استفاده از مزایای معافیت مالیاتی قانون بودجه سال 1401 را دلیلی برای انجام این افزایش سرمایه عنوان کرد. آنطور که مشخص شد، این افزایش سرمایه در حدود 900 میلیارد تومان خواهد بود. به عبارتی با در نظر گرفتن سرمایه فعلی 300 میلیارد تومانی “کورش” احتمالا سهامداران این مجموعه باید منتظر یک افزایش سرمایه 300 درصدی در سال 1401 در “کورش” باشند. آنطور که مطرح شده است، این افزایش سرمایه از محل سود انباشته شرکت انجام خواهد شد.

افزایش سرمایه قابل توجه 900 میلیارد تومانی

مدیرعامل “کورش” در بخش دیگری از صحبت هایش به چشم‌انداز و ماموریت‌های شرکت پرداخت و گفت: متناسب با اهداف ترسیم‌شده، ظرفیت تصفیه خانه (ریفاینری)، بسته‌بندی و تولید روغن در مجموعه کارخانجات ما افزایش چشمگیری داشته است و این اقدام با تکمیل زنجیره تامین همراه بوده است. خرید کارخانه گهر نیز در همین راستا و با هدف تامین ظروف پلیمری مجموعه بوده است.

برهانی ضمن تاکید بر تکمیل زنجیره تامین دانه‌های روغنی از مزرعه تا تولید، به موضوع کشت قراردادی اشاره داشت و تصریح کرد: ما این اقدام را از سال گذشته با هماهنگی وزارت جهاد و کشاورزی شروع کردیم و فواید آن را در همین امسال شاهد بودیم.

برهانی به اجرای فاز توسعه‌ای سایت اشتهارد و افزایش ظرفیت تولید از 400 به 800 هزار تن اشاره کرد. همچنین مدیرعامل کورش تولید حدود 330 هزار تن روغن در سال جاری را تخمین زد.

دیگر موارد مهم مطرح شده در این گزارش به اختصار به شرح زیر است:

خرید 4 هزار تن دانه کلزا در سال جاری

تفاهم با 200 کشاورز برای خرید دانه کلزا

کسب عنوان نخست در سال جاری در گروه شرکت‌های غذایی

خرید 200 هزار تن دانه سویا

فروش 40 هزار تن کنجاله سویا

وی در پایان نسبت به ارایه گزارش عملکرد سال جاری و بودجه سال گذشته و سال جاری اقدام و از بابت بازدهی مورد قبول 63 درصدی سهام، اطلاعات لازم را ارایه کرد.

افزایش سرمایه قابل توجه 900 میلیارد تومانی

پس از برهانی نوبت به مصطفی دیلمی پور، حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت رسید تا گزارش خود را در خصوص عملکرد سال مالی مطرح کند. پس از صحبت‌های حسابرس مستقل، نوبت به سهامداران شرکت رسید تا سوالات خود را مطرح کنند و پس از صحبت‌های سهامداران، 120 میلیارد تومان معادل 40 تومان سود نقدی به ازای هر سهم برای تقسیم بین سهامداران مصوب شد.

افزایش سرمایه قابل توجه 900 میلیارد تومانی

تصمیم‌گیری در خصوص انتخاب روزنامه کثیرالانتشار، تعیین حق حضور اعضاء غیرموظف هیات مدیره و پاداش هیات مدیره و حق الزحمه بازرس قانونی و تفویض ماده 129 قانون تجارت به هییت مدیره، از دیگر مصوبات مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنعت غذایی کورش بود.

پایان مطلب

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *