1403/01/09

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

استقبال بورس از تصمیم بانک مرکزی

استقبال بورس از تصمیم بانک مرکزی

استقبال بورس از تصمیم بانک مرکزی

بانک مرکزی بالاخره از سرکوب قیمت دلار در 28500 تومان کوتاه آمد و حاضر شد تعیین قیمت دلار را به بازار واگذار کند. بر این اساس، دلار در سامانه مبادله ارزی کشف قیمت خواهد شد(در عمل باید دید بانک مرکزی چه میزان مداخله خود را کاهش خواهد داد)

اعداد اولیه‌ای که از معاملات بازار مذکور در روز جاری گزارش شده نشان می‌دهد که دلار نیمایی به بیش از 36 هزار تومان رسیده است. این عدد بیش از 26 درصد بالاتر از عدد قبلی(28500 تومان) است.

آیا اعتماد به بازار بر می‌گردد؟

بورس تهران روز گذشته بعد از انتشار خبر راه‌اندازی بازار مبادله‌ای، سبزپوش شد و بیشترین ورود پول طی چند ماه اخیر را به ثبت رساند و بسیاری از شرکت‌ها تا صف خرید نیز پیش رفتند. امروز نیز روند ورود پول ادامه ‌داشت.

همانطور که از نمودار فوق نیز کاملا مشهود است، روز گذشته شاهد ورود بیش از 1280 میلیارد تومان پول حقیقی به بازار بودیم. این درحالی است که در ابتدای ماه قبل با از راه رسیدن خبر لغو عرضه خودرو در بورس کالا، شاهد ریزش و خرج سنگین نقدینگی از بازار سهام بودیم.

صنایع بزرگ برندگان سیاست جدید

حذف دلار 28500 تومانی و افزایش آن، به سود شرکت‌های صادرکننده و عمدتا صنایع بزرگ خواهد بود. در این‌خصوص به طور خاص می‌توان به گروه‌های فلزات اساسی، پتروشیمی، پالایشی، معدنی و هلدینگ‌هایی که در این گروه‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند اشاره کرد.

ارزش معاملات در سودای رکوردزنی

امروز ارزش معاملات مجددا به بیش از 11 هزار میلیارد تومان افزایش یافت. این در حالی است که ارزش معاملات طی روزهای اخیر به حدودا 3500 میلیارد تومان کاهش یافته بود. لازمه‌ی صعود بازار، افزایش ارزش معاملات و تداوم آن است.

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *